Ako si zariadiť ideálnu domácu kanceláriu?
Ak bežne pracujete z domu, potrebujete mať zriadenú domácu kanceláriu alebo aspoň kancelársky kútik v inej miestnosti, napríklad v obývačke. Dlhodobo pracovať z gauča, či za kuchynským stolom sa totiž naozaj nedá. Ako si takýto domáci „office“ zriadiť?
Výber vhodného miesta
Prvoradý je vhodný priestor. Ideálna je pochopiteľne samostatná miestnosť, ale zďaleka nie každý má doma jednu „voľnú“ miestnosť, ktorú by mohol premeniť na domácu pracovňu. Pravdepodobne sa tak budete musieť zmieriť s jednoduchým kancelárskym kútikom (napr. v obývačke, ako sme už spomínali v úvode). V takom prípade sa vám hodia dobré slúchadlá, ktoré vás zbavia ruchu v domácnosti.
Ideálny kancelársky stôl
Keď budete vedieť, kde vo svojej domácnosti budete pracovať, je potrebné vyriešiť, na čom budete pracovať. Áno, na mysli máme výber vhodného kancelárskeho stola. Ten vám musí poskytnúť dostatok priestoru pre vybavenie na prácu a tiež pre rôzne nevyhnutné kancelárske doplnky. A samozrejme aj na prácu samotnú. A ak bude aj výškovo nastaviteľný, bude to ideál.
Ergonomická kancelárska stolička
Ku kancelárskemu stolu zákonite patrí kancelárska stolička. Pri jej výbere hrá hlavnú úlohu ergonómia. Kancelárska stolička by mala byť maximálne ergonomická a nastaviteľná, aby ste ju mohli prispôsobiť svojej postave a sedieť počas práce v optimálnej polohe.
Stolná lampa
Dôležitý je aj dostatočný prísun svetla. Najmä toho prirodzeného, ale pochopiteľne sa nezaobídete ani bez umelého v podobe vhodnej stolnej lampy. Svetlo, ktoré bude takáto lampa vyžarovať, by sa malo čo najviac podobať na slnečný svit a jeho jas zase jasu monitoru.
Vybavenie na prácu
Na záver netreba zabudnúť na to najdôležitejšie. Čo je to? No predsa samotné vybavenie, ktoré na prácu potrebujete. Či to bude výlučne počítač, resp. notebook, alebo aj viacero kancelárskych potrieb, to už necháme na vás. Vy predsa najlepšie viete, čo na svoju prácu potrebujete.
Zdroj obrázka:
Autor: Halfpoint / Stock.adobe.com